آموزش لینوکس - هشت حقیقت جالب که درباره لینوکس SUSE باید بدانید

در واقع امروزه نیازی به معرفی SUSE لینوکس نیست زیرا برای همه تقریبا شناخته شده است، یکی از بازیگران شناخته شده در صنعت Enterprise Linux. از دیگر دلایل شناخته شدن بهتر این توزیع، مشارکت در اجتماع openSUSE است که کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند.


این حقایق جالب عبارتند از:
1)    در ابتدا SUSE یک توزیع لینوکس نبود. در سال 1992 توسط 3 دانشجوی آلمانی به عنوان یک service provider  ایجاد شد. کار این کمپین ارایه پکیج های نرم افزاری برای توزیع Slackware و چاپ Linux manual  ها به همراه راهنمایی های تکنیکال بود.


2)    واژه SUSE در اصل اختصار نام آلمانی Software und System-Entwicklung است که به معنی توسعه نرم افزار و سیستم می باشد. در اواخر آن سا ل ها این نام به SuSE تغییر کرد و در آخر به SUSE و هیچ وقت نام کامل آلمانی مورد استفاده قرار نگرفت.
3)    اولین ورژن از SUSE Linux در سال 1994 ارایه شد که در واقع یک نسخه ترجمه شده Slackware به آلمانی بود.
4)    اولین نسخه واقعی SUSE لینوکس در سال 1996 منتشر شد که بر اساس توزیع Jurix بود (البته این توزیع دیگر از بین رفته است) که نام این نسخه S.u.S.E Linux 4.2 بود.
5)    لینوکس SUSE تاکنون چندین مالک داشته است. در سال 2001 SUSE شروع به تلاش اقتصادی کرد که این تلاش، منجر به درامد 210 میلیون دلاری در سال 2004 در شرکت ناول آمریکایی گردید.
6)    اگر چه لینوکس SUSE از ابتدا متن باز بود ولی شرکت ناول نسخه openSUSE را به عنوان توزیع کامیونیتی معرفی کرد و تغییرات را از سمت برنامه نویسان مورد تایید قرار داد در صورتی که قبل از این تمامی تغییرات توسط برنامه نویسان استخدام شده در شرکت ناول انجام می شد.
7)    لوگو رسمی و mascot (به معنی طلسم یا چیزی که خوش یمنی می آورد) یک نوع آفتاب پرست به نام Geeko است.
8)    چندین سال است که openSUSE برای ورژن های مختلف خود از طیف های مختلف رنگ سبز استفاده می کند.

استفاده از مطلب، با ذکر منبع بلامانع است.

EN / FA

فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران

تهران، میدان آرژانتین، خ وزرا، کوچه هشتم، یحیوی، پلاک ۴

 اطلاعات تماس:

  • 021-88716168
  • 021-88712172
  • 0910-8555111

info @ anisa.co.ir

© فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران | تمامی حقوق این سایت برای فناوران آنیسا محفوظ است.
Design by www.digitaldesign.ir