آموزش لینوکس - ابزارهای پیاده سازی Devops - بخش سوم

برای پیاده سازی DevOps به چه ابزارهایی نیاز داریم؟
اکنون مي دانيم که DevOps در حقیقت ایجاد شده است برای چابکی و مدیریت تغییرات اما با نگرشی جدید، بهینه و پیوسته که همانطور که پیش از این مطرح شده بود به مجموعه ای ابزارها برای پیاده سازی آن نیاز داریم. ما در DevOps قطعا به اسکریپ نویسی نیاز داریم، به این دلیل که فرآیندها و زیرساخت باید به صورت کد مدیریت شوند، که مفهومی به نام Infrastructure as Code (IaC) اشاره به همین موضوع دارد.
چه زبانی برای اسکریپت نویسی در DevOps پیشنهاد می شود؟

تحقیقات و بررسی نمونه های واقی نشان می دهد که Python زبان اصلی و برنده این رقابت بوده است، اما استفاده از Ruby، Go و Javascript نیز کم و بیش رواج دارد.

البته فراموش نکنیم که Bash Scripting به عنوان ابزاری که همواره در دسترس است و سادگی در بسیاری موارد همچنان استفاده می شود اما می توان گفت که نمی توان در همه سناریوها روی آن حساب کرد. دلیل موفقیت Python را در درجه اول انعطاف پذیری بسیار بالا می دانند.
همانگونه که میدانیم Python یک زبان همه منظوره است و از سوی دیگر Python قابلیت Scripting بسیار بالایی دارد و بنابراین در Automation که موضوع مهمی در DevOps است میتواند بسیار کاربردی باشد.

شاید این سوال مطرح شود که زبان هاي دیگری با Performance بالاتری نسبت به Python وجود دارد و چرا آن ها اولویت ندارد؟ پاسخ این است که در DevOps واقعا Performance زبان چندان مطرح نیست و قابلیت ها برای ما مهم تر هستند. البته تا حدودی بسته به کاری که انجام می دهيم هم دارد و درست در اینجا گزینه استفاده از زبان هاي دیگر مطرح می شود.

استفاده از مطلب، با ذکر منبع بلامانع است.

EN / FA

فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران

تهران، میدان آرژانتین، خ وزرا، کوچه هشتم، یحیوی، پلاک ۴

 اطلاعات تماس:

  • 021-88716168
  • 021-88712172
  • 0910-8555111

info @ anisa.co.ir

© فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران | تمامی حقوق این سایت برای فناوران آنیسا محفوظ است.
Design by www.digitaldesign.ir